RWE voorziet mensen en bedrijven al meer dan 120 jaar van betrouwbare energie – dag en nacht. Voor veel mensen is elektriciteit vanzelfsprekend. Het is er altijd en je haalt het zo uit het stopcontact. En dat klopt ook, omdat energieproducenten zoals RWE daar voor zorgen – met schone, veilige en betaalbare elektriciteit.

“Ondertekenen van het formulier gebeurt nu nog wel op papier, maar een volgende stap is het digitaliseren van het goedkeuringstraject.”

Cost engineer Jos Swenne

De vraag

RWE geeft aan dat er veel tijd zit in het ophalen van formulieren en de scope changes liggen dan in de tussentijd bij iedereen op het bureau, dit moet sneller kunnen. De vraag is om de wijzigingsformulieren voor groot onderhoud in kolencentrale Eemshaven te digitaliseren.

De oplossing

De oplossing van deze vraagstelling kan worden opgelost door het digitaliseren van de wijzigingsformulieren. De switch van papier naar digitaal is een grote verandering voor RWE, daarom is er gekozen om in kleine stappen over te gaan op het digitale systeem.

Het resultaat

Nu RWE volop aan het testen is met de digitale wijzigingsformulieren, ligt bij Jos de focus op het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid. “Wil je dat mensen met het systeem gaan werken, dan moet je ervoor zorgen dat het systeem handig en eenvoudig werkt. Nu steeds meer mensen gebruik maken van het systeem kunnen we een goede slag maken in het nog gebruiksvriendelijker maken.”

Snelle optimalisatie van het systeem

“Wat fijn is aan Devtig is dat wijzigingen heel snel doorgevoerd worden. Het is heel prettig dat als wij opmerkingen hebben dat die binnen een paar dagen al opgelost zijn.”

Cost engineer Jos Swenne

Stap voor stap digitaliseren

Mede om bovenstaande, besluit RWE in kleine stappen over te gaan op het digitale systeem. Alleen de wijzigingsformulieren voor de onderhoudsprojecten tijdens de voorbereidingsperiode zijn nu gedigitaliseerd. Devtig bouwde een systeem waarin het document volledig digitaal kan worden ingevuld. Jos: “Ondertekenen van het formulier gebeurt nu nog wel op papier, maar een volgende stap is het digitaliseren van het goedkeuringstraject.”

Oplossingen maak je mét de klant

Het team van Devtig is betrokken en betrouwbaar. Voor ons zijn dit dé voorwaarden voor het bouwen van kwalitatieve software op maat. We zijn tijdens het hele proces open en eerlijk. We nemen klanten vanaf het begin mee in het proces en daardoor wordt de techniek inzichtelijk en behapbaar. Het vinden van waardevolle oplossingen voor belangrijke vraagstukken geeft ons een kick!

Bekijk onze aanpak
Maak een afspraak